Tuesday, March 17, 2015

Maandag 16 maart

Verdomme, serieuze baalavond.
De euforie van mijn bericht gisteren is helemaal weg.
Waarom?

's Avonds doen mijn lief en ik meestal ons eigen ding door de week.
We chatten soms wel, maar het zal niet gauw een hele avond aan 1 stuk door zijn, meer een paar korte gesprekken gespreid over de avond. Soms heb ik het daar lastig mee. Soms, zoals vandaag. Ik zag op Facebook dat hij een halfuur al niet meer actief was geweest, maar op skype stond hij wel gewoon actief. Raar. Mijn angstige hersentjes maakten er direct van dat hij wel met een ander meisje aan het chatten zou zijn. Niet doen, Claudia. Er was nog iets voorgevallen een paar weken ervoor waardoor ik wat wantrouwig was nu.

Ik besloot hem erover aan te spreken zodat we erover konden praten.
Hij probeerde me gerust te stellen door te zeggen dat skype en fb bij hem altijd open stonden en hij wel op beide actief was. Dat nam jammer genoeg de angst niet weg.

En ineens besefte ik het. Waar de angst van kwam.

Op mijn 18de had ik een relatie met een jongen die , net als ik, op kot zat. Ik in Hasselt, hij in Gent. We zagen mekaar dus enkel tijdens de weekends. Geen probleem, het missen maakt de liefde enkel groter, hoor ik je denken. En dat was ook zo. Enkel totdat ik er na 1 jaar achter kwam dat hij me verschillende keren had bedrogen. En dat hij een profiel had op een sexsite en daar naaktfoto's van zichzelf opzette. Ja, dag vertrouwen.

Daarom heb ik nu schrik voor het hele 'mekaar enkel in de weekends zien' verhaal. Ik heb er een slechte ervaring mee. Maar dat wil daarom niet zeggen dat Redlef nu ook zo is. Het kan, maar ik mag er niet al op voorhand van uitgaan. Die waangedachte moet eruit. Hij verdient een eerlijke kans om mij het tegendeel te bewijzen. En al zijn handelingen naar mij toe doen dat ook.



No comments:

Post a Comment

Thank you for your contribution!
Your reaction is waiting to be moderated.